I'm glad for all my classmates!

5:59 AM iSyazz 0 Comments

Assalamualaikum^^

Salam sejahtera! Hee harap semua dalam keadaan yang sihat-sihat belaka. Topik yang nak dibincangkan hari ini adalah.. RAKAN KELAS! Ever since kita kecik, dari sekolah tadika sekolah rendah, sekolah menengah sampai laaa ni institut pengajian tinggi well awam ke swasta ke oh oh tak lupa jugak untuk kolej matrikulasi, mestilah kita semua ada rakan kelas kan? Sedar tak sedar rakan-rakan kelas tulah penyeri hidup kita :) Sebabnya korang bayangkanlah en lebih dari tujuh ke lapan jam korang dok menghadap muka dorang so secara taklangsung dorang tu penyeri hidup korang lahh. Disebabkan itu, macam-macam pe'el, sikap, perangai and etc yang korang kena hadapi kat dalam kelas tu. Ada yang suka tidur, ada yang banyak cakap, ada yang langsung tak bercakap, ada yang suka cakap pasal fakta, ada yang suka cakap pasal agama, ada yang panas baran, ada yang happy-go-lucky, ada yang emotional, ada yang sensitive, ada clown of the class and banyak lahh 'ada yang..' heee.

Sedar tak sedar sekarang ni saya masih berkawan dengan sebilangan rakan kelas saya daripada tadika dan peringkat yang seterusnya. Alhamdulillah. Ada yang masih saya ingat dan ada juga yang saya tak ingat so dorang kena ingatkan lah :) Sepanjang perkenalan dengan rakan-rakan kelas tu gelak tawa, air mata dan senyuman dorang yang menyejukkan hati ni. I mean, seriously time belajar can be quite stress kalau takfaham  en, alhamdulillah rakan-rakan kelas tu jugaklah yang banyak beri tunjuk ajar. Sometimes kita ada gaduh dengan rakan kelas, benda-benda macam gitu normal lah. That's life so we just have to go through it. Kadang memang kita akan rasa macam tak serasi ke pe dengan dorang tapi percayalah lama kelamaan kita akan okay jugak dengan dorang.

From my experience, I have this little friend, a girl. Dia memang sangat tak menyukai saya,saya pun taktahu kenapa. Then satu hari tu, ktorang ada macam ya'know roll call enn sebab setiap asrama macam wajib je benda alah uh-.- So satu hari ni, senior cakap dengan junior biasalah roll call punya procedure then biro-biro tanya kat ktorang either ktorang ada masalah antara ktorang sendiri. Then mana ada orang nak bukak cerita en then kira macam dorang paksa so dorang suruh bebudak aras atas cakap dulu. So sudden dia bangun then dia pointed at me cakap, "Aku ada masalah dengan kau lah Syazz" if I'm not mistaken lah tu yang dia cakap. As usual, I'm shocked! Lol, taksangka pulak en nak dijadikan cerita ever since dia berterus terang ktorang kinda okay lah. Alhamdulillah for that.

I still remembered, Abah and Ibu pernah cakap walau banyak mana pun kita berkawan, selalunya kawan-kawan dari kolej ataupun ipta lah yang kita akan rapat sampai lah ke alam pekerjaan and even alam perkahwinan :) Therefore, I do hope that my classmates now the awesome DUT 1B would always stay not just in mind but to always be there whenever I need you guys :) InsyaAllah








P/s: Great years ahead for us, insyaAllah^^

Xoxo,
 iSyazz



You Might Also Like

0 comments: