Mana hilang semangat?

9:32 AM iSyazz 0 Comments

Assalamualaikum sahabat-2 sekalian ^.^

June 29th 2013- Pada tarikh ni genaplah seminggu dan dua hari aku masuk ke kelas. Apa perasan masuk ke kelas? NONE. Apa yang aku dapat seminggu start class ni? Nothing YET. Harap sangat lepasni adalah sikit semangat nak study. Ya Allah, kenapa aku rasa macam ni eh? Adakah disebabkan hipotensi ku ini ? Apakah? Tak mungkinlah kan, macam pelik je. Kalau dulu, excited je nak g kelas. Okay aku jujur, dulu aku g kelas mesti nak usha abang sem 6 ^.^ Err tapi aku ni bukanlah gatai sangat derr, at least bila moody then terserempak dengan crush tak ke rasa semangat sikit hahha. Hm itu kira sebagai semangat lah. Tak apa kan? Niat nak belajar tu mestilah ada. Always kot. Lillahi ta'ala.

Takpelah, mungkin semangat nak belajar tu belum datang lagi, tapi takbolehlah macam ni rasa macam... taktahulah nak cakap cemana. Self-esteem aku sangatlah low buat masa sekarang, SANGAT. Taktahu kenapa jadi macam ni, seriously kat kelas rasa macam ntohle, kalau dulu tak segan pun nak bercakap kat depan but now idklah. Segan kenalah bertempat ye dok? Tapi untuk study, takperlu segan pe. So, I really need my self-esteem get repaired or something or else I will be so down. Okay you know what, aku rasa aku homesick. That's why I feel like this. I felt empty. I know, I shouldn't say this word but it's the truth. I FELT HOMESICK. Rindu Ibu, rindu Abah, rindu Meera Abang semua lah. Tapi tu dua tiga hari lepas Ibu Abah hantar balik sini. Trust me guys, jangan suruh parents korang hantar balik poli  or balikke tempat institusi korang belajar. Ya'know why? Sebabkan korang akan rasa lagi RINDU dengan Ibu Abah korang lepas dorang balik. TRUST ME THIS.

Nothing need to be worried now 'coz yeah I think I got this. Cewah snobbish gila ah! Nahh, cuma aku rasa benda-2 macam gini normal mungkin. Perasan-2 macam ni normal mungkin. Mana taknya, cuti dekat sebulan lebih en kalau cuti takat dua minggu kepe takpelah~ Hee apapun, Ramadhan Al-Mubarak bakal menjelma, gila excited. Harap sangat Ramadhan kali ini penuh makna. InsyaAllah pasal mood down and low self-esteem ni akan ku ketepikan . Ramadhan kali ini insyaAllah akan kupenuhi dengan berbuat ibadah. Aamiin :')

P/s : Sahabat-2 , Ramadhan lagi berapa hari je. Jum sama-2 perbanyakkan ibadah masing-2. Moga Ramadhan ini penuh keberkatan. InsyaAllah.

You Might Also Like

0 comments: