Takde rezeki mungkin.

10:20 PM iSyazz 0 Comments

Assalamualaikum sahabat-2 sekalian.

Tinggal lagi dua minggu macam tu je before new sem arrives hahha :D Tak sabar? Err salah tu, nak nangis jawapan yang paling tepat ! Mana taknya .. nak berpisah dengan family. Kan sedih tu? Huuu :'( Takpelah Syazrina, tabah okay? Study punya pasal kenalah berkorban sikit, kan? Nak cakap sedih tinggalkan kawan-2 tak jugak sebabnya kat sana pun jumpa kawan pe :) Cumanya sedih sikit sebab takdapat hang out sangat dengan bestie. Seres rasa terkilan.



Mungkin salah aku ataupun takde rezeki mungkin. Actually masa yang tak menentukan. Bukan nak salahkan siapa-2 sebabnya semua tak salah pun. Masing-2 busy dengan hal masing-2. Aku dengan kerja and reunion. Dorang dengan life dorang. In fact, Hadaa ade je ajak g dekat Shah Alam tu, kat Titiwangsa tuu. Seres nak pergi sangat-2 but then family matter. Rasa macam aih entahlah. Takkan nak ikut Hadaa sedangkan family dalam keadaan macam ni. Nak sangat lepak dengan dorang, catch up balik dengan dorang , pergi minum-2 kepe .. Nak sangat cerita kat dorang apa yang terjadi dengan hidup aku sekarang tapi entahlah masa.. mencemburui ktorang mungkin dan takde rezeki kan. Nak sangat tahu apa yang dah jadi dengan life dorang but nak buat macam mana. Ye pada masa ni mungkin korang akan cakap "hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih." Korang takkan faham benda ni, mungkin bagi korang aku yang tak usaha untuk spend time dengan dorang. Entahlah kalau nak explain benda ni pun memang susah, payah.


We're supposed to find a job together. Yup aku dan Shaa , ktorg patut cari kerja sama-2. Takdapat tempat yang sama pun takpelah asalkan same building :') Senang nak break sama-2 but ada masalah dengan hal tu. Dia start cuti dua minggu selepas aku, lama kot -_-" It's okay, aku tunggu. Then bila dia dah start cuti, ktorg pulak masing-2 takde masa nak cari. Ada je masalah yang timbul, well mungkin takde rezeki, again. Aku dah dapat kerja time tunggu dia cuti tu tapi yelah dah janji kan so aku hold dulu. Last-2, aku kerja dengan Ibu and dia kerja dekat Starbucks. Supposedly 1st day tu dia lunch dengan aku, dah janji kan. So, that day dah cakap dengan Ibu nak lunch dengan dia. Start pukul 11 mcm tu dah call dia, pagi tu pun dah text dia but then she's not responding YET. So, it's okay lah, maybe dia takde credit that's why lah aku call dia. Dah kenapa call pun tak angkat kan biar jelah. After berkali-2 call dia, barulah dia angkat and that time dah pukul 12 lebih. Office lunch hours kan pukul 12 so terlepas lah. Nasiblah Ibu bungkuskan makanan time tu T.T Kalau tak berlapar lah ceritanya. Yang bengangnya kenapa lah dia takbuat call-me-back kepe, bila dia angkat fon dia cakap dia break dgn boyfie. I wouldn't mind but the fact that dia tak responds to my call tu yang buat bengang. Malas nak break dah dengan dia so aku cakaplah aku balik dengan dia sebab dia morning shift. Dari tengah hari aku dah cakap kat dia kot. Jam menunjukkan pukul 4, aku call dia balik nak confirm kan. Guess what, tak angkat fon and at that time aku tahu dia buat perangai dah. So, aku balik dengan Ibu. As usual phone BB ni battery macam har** J sikit so battery mampuih. Dia text kot time tu entahlah then battery dah fully charged , on twitter lah kan. Oh Shaa DM, dia mintak maaf and blah-3 lah kan.


Aku.. walaupun marah macam mana dengan dia ataupun Hadaa akan tetap maafkan dorang. Sebab apa? Entahlah, time susah senang dorang ada dengan aku kot. Besides, friendship wehh. Bagi aku, itu dah memadai. Taktahulah kalau dorang tapi itu apa yang aku rasa. Banyak benda yang aku terasa dengan dorang dan banyak jugak yang dorang terasa dengan aku tapi aku tak kisah semua tu sebab dorang faham aku and most of all aku sayang dorang. Cumanya macam yang aku cakaplah kan, tinggal lagi dua minggu macam tu before new sem. Takpayah cakap nanti, sekarang yang dah memang ada masa kat KL ni pun takdapat jumpa dorang. Susahlah macam ni, sedih. Mungkin ini semua dugaan, aku harus tabah dan redha jelah.

P/s: Apapun aku redha dan aku harap korang semua okay dengan hidup korang sebab aku terasa macam lost connection dengan korang and guys trust me, I truly miss you both :'( Truly..

Xoxo,
 iSyazz.

You Might Also Like

0 comments: