Result.

10:48 PM iSyazz 0 Comments

Assalamualaikum wbt sahabat-2 sekalian ^.^



Result? Am I ready for that? Hm jawapannya is YA dan TIDAK. Aku gugup lah, at some point  aku rasa macam "Hell yeah, I'm ready!" tapi pada masa yang sama *gulp* entahlah semua orang  pun takut nak tengok result kan? Nak-2 sem 5 ni pulak macam menakutkan hm lagi berdebar-2 lah nak tengok result.

First, aku tak ready pasal aku tahu prestasi aku sem 5 ni sangat lah bad. Macam teruk sangat-2. Selama 4 sem yang aku study ni, sem 5 lah paling worst. Don't get me wrong cumanya tulah hidup ni kan macam roda, ada masa kita kat atas and banyak masanya kita kat bawah. So in order nak naik ke atas, kita kena berusaha lebih gigih lagi. Aku selalunya tahu macam mana nak handle and tackle masalah yang aku hadapi. Memang take time kadang nak selesaikan masalah aku tu tapi eventually akan solved jugak lah. Tapi kali ni lain, mungkin aku dah hilang rentak ke pe aku pun taktahu laa.

Second, aku rasa macam even aku dah study banyak pun macam ada je benda yang aku belum cover. Rasa macam banyak dah study but idk lah. Maybe I'm not the girl that I used to be? LOL

Lastly, aku sedar aku siapa. Aku manusia biasa je kot, yang mudah alpa dan yang setiap hari cuba untuk perbaiki diri sendiri. Sebab aku sedar sem 5 ni aku banyak lebihkan hal dunia and hal akhirat pulak .. So aku tahu mana salah aku and aku akan cuba sedaya upaya untuk perbaiki diri aku, to stay on track and sentiasa mencari hidayah yang pasti.

Aku tahu banyak cabaran yang akan aku tempuhi but hey kejayaan takkan datang dengan sendirinya, kita kena usaha and cekalkan hati untuk dapatkannya. Betul tak?

P/s: Esok 24 Nov, result keluar. Wish me luck!

Xoxo,
 iSyazz

You Might Also Like

0 comments: