Study

Sum Up Your Semester, Syaz!

3:36 AM iSyazz 0 Comments

Assalamualaikum ☺

Lol, last update blog entahlah 6 bulan lepas agaknya. Patutlah aku rasa macam "mana hilangnya kreativiti aku" hahha abaikan -.- Apa je eh aku buat sejak naik sem haritu (bulan September)?? Seriously guys, kelas nak cakap full setiap hari, tak jugak. I mean, much better dari last sem kot. Oh yahh, this sem ada penambahan titas & koq. Grr, orang lain dah settle kot subjek umum universiti padiaa tu.. Aku ni tak settle-2 lagi. Takpelah, nasib badan mungkin. Tapi sem ni subjek semua 3.0 jam kredit except for the penambahan subjek tadi tu.

Jealous. Bila bebudak kelas kalau hari Selasa petang boleh terbongkang kat bilik. Aku? Nope, can't  do. Ada koq. Pensyarah tu suka guna ayat ni "Saya taknak awak semua stress-2, kita santai-2 je." Santai-2? Okay I agree. Stress-2? I disagree. Sebab apa? Aku rasa koq ni yang aku macam bagi komitmen terlebih-lebih pulak, sem lepas punya koq rilex je. But it's okay, sebab semalam last day for koq *i think soooo* Cuma tinggal makan-2 jelah kot hahha. Btw, aku amik Hortikultur. To sum up my present for this koq, I just wanna say I do have lots of fun with the others. The stress part? Well, it's a norm. "If you're not stressed out then you're not having fun" *rolling eyes*

Now, TITAS. I must say, aku takdelah apa-2 masalah dengan subjek ni. We're supposed to transfer credit for this subject because I bet that 80% of the course outline is quite similar to ours back in PUO. Tapi, hmm there's nothing that I can do kan. Zzzz there's one problem. Dekat e-learning nama aku ada dalam seksyen tu tapi dalam aimsweb TIADA. Nicky nacky nada wayy. NA-DA. Guys, kalau e-learning ada nama kau tapi aimsweb takda nama kau, tak guna jugak. Why? Aimsweb tu sistem pendaftaran kau kat U ni. Which mean this sem aku just amik 7 subject which is supposed to be 8. Kena buat surat and print screen semua benda tu as bukti. MASALAH nya draf final exam dah keluar, aku risau je kalau nama aku dorang tak masukkan dalam seksyen tu. Anyway, aku dah hantar lah surat tu apa semua...

Alhamdulillah dah settle masalah titas tu. Sebab akak kat fakulti call cakap nama aku dorang dah masukkan dalam sistem. Aamiin! Tapi..... Aku taktahu lah kenapa tapi aku rasa aku memang ada masalah dengan sistem kat UTM ni. Why oh why? Dah selesai yang itu, pasal Professional Course pulak. Hahha ada ke patut no matriks aku A14.. which is supposed to be B15... Make senses lah if aku dari Diploma UTM kan tapi bukan masalahnya. Bila contact dengan UTM Space dorang cakap, memang aku kena login guna A14.. tu tapi dekat sistem dah memang betul maklumat aku tu. Well, I guess problem solved?

What about others subject? Hmm kita cerita BI dulu lah. BI so far so good. Last class hari Isnin haritu. Draft for Term Paper pun dah submit. So tinggal nak submit Final Term Paper jelah. Now let's head to the core subjects. Map pro? No comment. Land Law? OHSEM tapi banyak nak kena baca ooh! Lse? Okay cuma kena extra revision? GPS? Tiring as usual, mentally tortured but at least I gain knowledge from there. Falak? Hihi ❤❤


P/s: Next week dah Final week rasanya before Study Week. It;s sure gonna be hectic guys.


Xoxo,
 iSyazz



You Might Also Like

0 comments: